Jest świetnie, a będzie jeszcze lepiej
Stają się coraz modniejsze. Firmy uznają je za atrakcyjny gadżet reklamowy, klienci za przejaw dbałości o środowisko naturalne. Perspektywy branży są znakomite. A jeśli w Polsce zostaną uchwalone przepisy znacznie ograniczające używanie jednorazowych torebek, czeka ją prawdziwy boom
Chorzowska firma Art-Atak powstała trzy lata temu. Na początku produkowała opakowania ekologiczne dla piekarni. – Było zapotrzebowanie na torby, które utrzymywały ciepło, nie klejąc się do pieczywa tak jak plastikowe torebki jednorazowe – informuje Łukasz Kozłowski, właściciel firmy.
Dziś Art-Atak realizuje zamówienia stałych klientów, także małych sklepów i piekarni. Ma własną szwalnię i drukarnię, która wykorzystuje ekologiczne, certyfikowane farby.
– Do produkcji używamy wyłącznie polskich naturalnych surowców i bawełny – mówi właściciel. – Moje torby są dwukrotnie droższe niż te sprowadzane z Chin, ale jakość kosztuje.
W ofercie firmy reklamowej Stampa z Łodzi, istniejącej od 1976 r., obok toreb są także jednorazowe kosze ekologiczne. – To nowość, która przeszła już procedurę zastrzeżenia wzoru – tłumaczy Stanisław Pamuła. – Torby na rynek polski zaczęliśmy produkować dopiero od lutego tego roku. Wcześniej nie było takiego zapotrzebowania. Realizowaliśmy natomiast zamówienia klientów z Niemiec.
Podstawową działalnością firmy Gam z Torunia jest sprzedaż wielorazowych toreb na zakupy z różnych tworzyw, naturalnych i sztucznych. Najważniejszym produktem jest greenbag, zielona torba. – Część funduszy ze sprzedaży tych toreb jest przekazywana na fundusz WWF – tłumaczy dyrektor Dariusz Żółtowski. – To wkład firmy Gam i jej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta