Mimo strajku płacić trzeba
Klienci dostawców mediów i usług telekomunikacyjnych nie mogą zaprzestać płacenia rachunków tylko dlatego, że Poczta Polska nie dostarczyła im na czas faktur z powodu strajku listonoszy
Najczęstsze tłumaczenia klientów, którzy na czas nie zapłacili okresowych rachunków za gaz, prąd, Internet lub telefon, to nieotrzymanie od dostawcy tych usług faktury z kwotą do zapłaty. Dyżurną wymówką jest kiepska jakość usług pocztowych. Niestety, nie jest to wymówka skuteczna. – Strajk pocztowców nie zwalnia nas z zobowiązań wobec innych przedsiębiorców – podkreśla Kamila Kurowska z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Firmy zabezpieczone
Firmy telekomunikacyjne i komunalne oraz dostawcy mediów skutecznie zabezpieczają się bowiem przed argumentami klientów obwiniających pocztę. Z reguły termin do zapłaty faktury VAT wysłanej klientowi to 14 dni od jej wystawienia. W tym okresie powinna ona dojść pocztą do klienta. Co się jednak stanie, gdy nie znajdziemy tej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta