Atak brukowców, spokój kibiców
Przed Meczem Polska - Niemcy. Tabloidy robią wszystko, by przyciągnąć uwagę czytelników. Nie wahają się sięgać po stereotypy i uprzedzenia
„Leo powtórz Grunwald” – apeluje na pierwszej stronie „Fakt”, prezentując przy okazji kapitana niemieckiej jedenastki Michaela Ballacka jako Krzyżaka. „Leo daj nam ich głowy” – prosi z kolei „Super Express” i prezentuje Bennhakkera trzymającego w dłoniach odcięte głowy Ballacka i trenera niemieckiej kadry Joachima Löwa. Tak polskie tabloidy przygotowują kibiców do niedzielnego meczu Polska – Niemcy.
Jak na to reagują miłośnicy piłki nożnej? – To głupota. Wiadomo, że jest to dla nas ważne spotkanie, ale żeby sięgać po takie chwyty? – dziwi się Dariusz Fornalski, kibic z Wrocławia.
– To przejaw infantylizacji mediów – ocenia z kolei medioznawca Maciej Mrozowski z UW. – Mamy pomieszanie wszystkiego, podlane sosem narastających emocji.
Jego zdaniem takie działanie gazet ma podłoże komercyjne: – Wydawcy tabloidów widzą, że kibice kupują szaliki, koszulki i inne gadżety. Liczą więc, że kupią też gazetę, jeśli tytuł będzie wystarczająco krzykliwy i będzie grać na emocjach.
To nie pierwsza taka akcja polskich tabloidów. Wcześniej sporo miejsca poświęcały rywalizacji kierowców Formuły 1 Roberta Kubicy i Nicka Heidfelda. Wielokrotnie oskarżały zespół BMW Sauber,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta