Coraz droższe spowolnienie rynku
Wydatki na reklamy mieszkań wzrosły w tym roku dwukrotnie. Nie ratuje to jednak sprzedaży deweloperów, która w II kwartale była najniższa od roku
Między styczniem a czerwcem dziesięciu największych deweloperów przeznaczyło na reklamy ponad 16,7 mln zł (rok wcześniej niecałe 8,6 mln zł) – wynika z danych firmy Expert Monitor. Polnord czy Pirelli Pekao RE wydały cztery razy więcej niż rok temu. Budimex Nieruchomości – niemal siedmiokrotnie więcej. W Gancie wzrost był aż dziesięciokrotny.
A to tylko część kosztów, jakie ponoszą spółki, by pobudzić malejący popyt. Coraz większe sumy idą na dodatkowe bonusy. Klienci kuszeni są m.in. wycieczką do Hiszpanii, autem Peugeot 107 czy wartymi dziesiątki tysięcy złotych bonami do wykorzystania na sprzęt AGD lub meble....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta