Pierwszeństwo mają drogi dojazdowe
Do 2015 roku samorządy przeznaczyły na ten cel 4,6 mld euro z ok. 16 mld euro przyznanych im w ramach programów regionalnych. Z tego, w zależności od regionu, od 20 do 70 proc. ma być zainwestowanych w sieć drogową, która jest priorytetem
Dotacje unijne przewidziane w ramach regionalnych programów operacyjnych są w większości przeznaczone dla gmin i powiatów. Część tych środków zostanie wydana na budowę dróg. W większości województw pierwszeństwo będą miały te trasy lokalne, które się łączą z drogami wojewódzkimi lub krajowymi. Niektóre regiony będą preferować drogi dojazdowe do stref ekonomicznych czy miejscowości turystycznych.
W sumie samorządy przeznaczyły na transport 4,6 mld euro z ok. 16 mld euro przyznanych im w ramach programów regionalnych. Z tego w zależności od regionu od 20 do 70 proc. ma być zainwestowane w sieć drogową, która dla samorządów jest priorytetem.
1mld zł pochłonie budowa drogowej trasy średnicowej na Śląsku
Są to pierwsze programy unijne skierowane bezpośrednio do samorządów. W latach 2004 – 2006 władze regionów korzystały z programów ogólnokrajowych.
– Władze centralne traktują nas po macoszemu. Nasza sieć drogowa przez wiele lat była zaniedbywana, co teraz musimy nadrobić – mówi Władysław Husejko, wicemarszałek zachodniopomorski. –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta