Spodziewany jest spory zastrzyk finansowy
Prawie 400 mln euro na rozbudowę istniejących i budowę nowych portów będzie pochodzić z programu rządowego i mniej więcej tyle samo z regionalnych programów operacyjnych. Właściciele będą musieli też wyłożyć własne środki
W Polsce współwłaścicielami większości regionalnych portów lotniczych są samorządy. Wyjątkiem jest lotnisko w Rzeszowie, ale tam władze Podkarpacia mają objąć 50,2 proc. udziałów w spółce zarządzającej lotniskiem w zamian za przekazane grunty. W pozostałych spółkach (poza Krakowem i Poznaniem) samorządy lokalne mają w sumie udziały większościowe.
Rząd przewiduje dalsze usamorządowienie lotnisk. Ministerstwo Skarbu rozważa również możliwość dopuszczenia do budowy lotnisk firm prywatnych. Do tej pory bardzo się przed takim rozwiązaniem broniło.
Umocnieniu pozycji samorządów w lokalnych i regionalnych portach lotniczych ma służyć również ustawa o przekazywaniu stronie cywilnej lotnisk wojskowych, które armia uznała za niepotrzebne. Umożliwi to podpisywanie umów dzierżawy terenów na 30 lat (wojsko nie zgodziło się na przekazywanie ziemi na własność). Dzięki temu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta