Wideo w sieci czeka na zyski
Koncerny internetowe nie mają pomysłu, jak zarobić na serwisach wideo. Inwestorzy wyłożyli na tego typu projekty już 8 mld dol., a przychody największego YouTube to tylko 200 mln dol.
Ponad 8 miliardów dolarów – tyle według branżowego serwisu internetowego Silicon Valley Indsider przez ostatnie cztery lata wyłożyli na świecie inwestorzy na internetowe projekty wideo. Większość tej sumy (6,3 mld dol.) to inwestycje w nowe serwisy. Pozostałe ok. 1,8 mld dol. to wartość przejęć (np. kupno YouTube przez Google za 1,6 mld dol. jesienią 2006 r.).
Wartość inwestycji jest ogromna, jeśli wziąć pod uwagę finanse YouTube, który jest największym graczem na rynku wideo w sieci. Portal ujawnił ostatnio swoją prognozę przychodów na koniec 2008 r. Mają one wynieść ok. 200 mln dol. Co prawda szacunki na 2009 r....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta