Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pięćdziesiąt lat dostawczaków z Lublina

04 czerwca 2009 | Życie Warszawy | Robert Przybylski
źródło: Życie Warszawy

„Od Lublina do Lublina. Historia fabryki samochodów” - Czesław Matuszek

Lubelska Fabryka Samochodów nareszcie doczekała się swojej monografii. Ten jeden z największych zakładów przemysłu motoryzacyjnego w Polsce produkował nie tylko znane samochody dostawcze żuk i lublin, ale był także dostawcą kół i wielu odlewanych i kutych części dla całej branży.

Autor książki „Od Lublina do Lublina...”, Czesław Matuszek wspomina, że w latach 70. codziennie wyjeżdżało z fabryki 60 kolejowych wagonów i 40 ciężarówek z częściami. W Lublinie produkowano wojskowe transportery opancerzone Skot, a po upadku komunizmu w tej fabryce były montowane peugeoty, a następnie samochody Daewoo: nexie, korando, musso. Fabryka niestety nie miała szczęścia do inwestorów. W PRL nie udało się jej zdobyć pieniędzy na inwestycje, natomiast Daewoo zbankrutowało, zanim zdążyło uruchomić produkcję nowoczesnych samochodów dostawczych.

Obecnie w Lublinie montowane są w niewielkich ilościach terenowe honkery. Książka podsumowuje najciekawsze 50 lat historii zakładu.

Brak okładki

Wydanie: 8336

Spis treści
Zamów abonament