Pięćdziesiąt lat dostawczaków z Lublina
„Od Lublina do Lublina. Historia fabryki samochodów” - Czesław Matuszek
Lubelska Fabryka Samochodów nareszcie doczekała się swojej monografii. Ten jeden z największych zakładów przemysłu motoryzacyjnego w Polsce produkował nie tylko znane samochody dostawcze żuk i lublin, ale był także dostawcą kół i wielu odlewanych i kutych części dla całej branży.
Autor książki „Od Lublina do Lublina...”, Czesław Matuszek wspomina, że w latach 70. codziennie wyjeżdżało z fabryki 60 kolejowych wagonów i 40 ciężarówek z częściami. W Lublinie produkowano wojskowe transportery opancerzone Skot, a po upadku komunizmu w tej fabryce były montowane peugeoty, a następnie samochody Daewoo: nexie, korando, musso. Fabryka niestety nie miała szczęścia do inwestorów. W PRL nie udało się jej zdobyć pieniędzy na inwestycje, natomiast Daewoo zbankrutowało, zanim zdążyło uruchomić produkcję nowoczesnych samochodów dostawczych.
Obecnie w Lublinie montowane są w niewielkich ilościach terenowe honkery. Książka podsumowuje najciekawsze 50 lat historii zakładu.