Poradnik kibica, czyli jak oglądać zawody
Konkursy nr 1, 3, 5, 7 – „im szybciej, tym lepiej”
Zawodnik ma do pokonania parkur składający się z 12 - 15 kolejno ponumerowanych przeszkód.
Za zrzutkę, naruszenie lustra wody podczas skoku, pozostawienie śladu na listwie rowu z wodą zawodnik nie dostaje punktów karnych, ale do czasu przejazdu dolicza mu się 4 sekundy karne. Zatrzymanie z rozbudowaniem przeszkody karane jest dodatkowymi 6 sekundami, zwykłe zatrzymanie nie „kosztuje” nic. Drugie zatrzymanie, upadek zawodnika bądź konia powoduje eliminację. Przekroczenie czasu maksymalnego powoduje eliminację z konkursu.
Zwycięża zawodnik, którego bilans sekund jest najmniejszy.
Konkursy nr 2,4,8 – „w dwóch fazach”
Zgodnie z nazwą – konkurs rozgrywany w dwóch fazach. Na torze ustawionych jest 13 przeszkód. Pierwsza faza konkursu rozgrywana jest na przeszkodach od 1 do 8, a druga faza od 9 do 13. Pomiędzy pierwszą i druga fazą znajduje się linia mety pierwszej fazy i startu drugiej fazy. Zawodnik, który przejechał pierwszą fazę bezbłędnie, może kontynuować jazdę w fazie drugiej. Jeżeli jednak w przejeździe pierwszej fazy nastąpił jakikolwiek błąd, zawodnik otrzymuje sygnał po skoczeniu przeszkody nr 8 i przerywa przejazd po minięciu mety pośredniej. Każda z faz konkursu może mieć podaną osobno normę czasu, której przekroczenie jest karane. Błędy w tym konkursie są...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta