Kryzysowa moda
Dekada prosperity, dziesiątki nagród i wyróżnień, dynamicznie rosnące przychody. To nie ustrzegło Marka Banasiaka, większościowego właściciela i prezesa firmy Monnari Trade, przed widmem bankructwa. Teraz ma przed sobą najważniejsze wyzwanie – zmierzyć się z kryzysem.
W dotychczasowej karierze Marka Banasiaka 8 maja 2009 r. to bodaj najsmutniejszy dzień. Wówczas to złożył w łódzkim sądzie wniosek o ogłoszenie upadłości z możliwością zawarcia układu z wierzycielami. Nie miał zresztą innego wyjścia. Jego spółka tylko pierwszy kwartał zakończyła stratą rzędu 13,9 mln zł, przy 29,9 mln zł na minusie za cały ubiegły rok.
Prezes Monnari Trade, jednej z najbardziej znanych polskich firm odzieżowych, jednak wciąż widzi szansę na uratowanie przedsiębiorstwa. Niestety, jeden z jego wierzycieli, spółka Dion Investments, nie podziela tego optymizmu. Również 8 maja wnioskowała o jego upadłość likwidacyjną. Podobnie zresztą jak zarząd spółki zależnej od Monnari – Molton, który nie widzi szans na ratunek.
Dziś Marek Banasiak jest tak zajęty, że praktycznie nie ma szans na umówienie się z nim na rozmowę. Jak sam przyznał, ostatnio prawie nie śpi, bo jednocześnie negocjuje niższe czynsze z centrami handlowymi oraz próbuje znaleźć inwestora, który da zastrzyk pieniędzy i uratuje firmę.
„Wciąż rozmawiam” –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta