Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Banderole biją w rynek papierosów

18 czerwca 2009 | Ekonomia | Beata Drewnowska
Światowe koncerny dominują. Polski rynek papierosów podzielili między siebie najwięksi globalni producenci. Mimo przejęć dokonanych ostatnio przez BAT i IT liderem jest nadal producent marlboro.
źródło: Rzeczpospolita
Światowe koncerny dominują. Polski rynek papierosów podzielili między siebie najwięksi globalni producenci. Mimo przejęć dokonanych ostatnio przez BAT i IT liderem jest nadal producent marlboro.

Prezydent podpisał nowelizację przepisów. Koncerny się cieszą, ale branża i tak przygotowuje się na złe czasy

Ustawa, którą wczoraj podpisał prezydent, zakłada m.in., że sprzedawcy i producenci nie będą musieli w całości ponosić kosztów naklejania tzw. banderol legalizacyjnych na papierosy. Perspektywa dodatkowych wydatków powodowała, że handlowcy od kilku miesięcy ograniczyli niemal do zera zakupy papierosów ze starymi znakami akcyzy. Tymczasem koncerny tytoniowe nadal mają takie papierosy w magazynach.

Powodem zamieszania są przepisy, które zakładają, że papierosy ze starym znakiem akcyzowym mogą być w obrocie tylko do końca czerwca 2009 r. Potem będzie trzeba nakleić na nie tzw. banderolę legalizacyjną za 1,3 zł. – W punktach sprzedaży brakuje obecnie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8347

Spis treści
Zamów abonament