Banderole biją w rynek papierosów
Prezydent podpisał nowelizację przepisów. Koncerny się cieszą, ale branża i tak przygotowuje się na złe czasy
Ustawa, którą wczoraj podpisał prezydent, zakłada m.in., że sprzedawcy i producenci nie będą musieli w całości ponosić kosztów naklejania tzw. banderol legalizacyjnych na papierosy. Perspektywa dodatkowych wydatków powodowała, że handlowcy od kilku miesięcy ograniczyli niemal do zera zakupy papierosów ze starymi znakami akcyzy. Tymczasem koncerny tytoniowe nadal mają takie papierosy w magazynach.
Powodem zamieszania są przepisy, które zakładają, że papierosy ze starym znakiem akcyzowym mogą być w obrocie tylko do końca czerwca 2009 r. Potem będzie trzeba nakleić na nie tzw. banderolę legalizacyjną za 1,3 zł. – W punktach sprzedaży brakuje obecnie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta