Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Perfumy wyciągnięte z ognia

23 października 2009 | Magazyn tv | Barbara Hollender
źródło: AP
Jane Birkin
źródło: AP
Jane Birkin

Z Jane Birkin rozmawia Barbara Hollender

Rz: Podczas ostatniego festiwalu w Wenecji promowała pani film Jacques’a Rivette’a „36 vues du Pic Saint-Loup”. To już trzeci wasz wspólny film.

Jane Birkin: Rivette to niebywały artysta. Jeśli aktor raz się z nim spotka, zawsze będzie za nim tęsknił. Dla mnie jest szczególnie ważny, bo współpraca z nim w jakiś sposób wyznacza ważne momenty w moim życiu. Pierwszy film nakręciliśmy ponad ćwierć wieku temu. Moja córka Lou ze związku z Jacques’em Doillonem kończyła rok. Była moim trzecim dzieckiem. Z małżeństwa z Johnem Barrym, które trwało bardzo krótko, urodziła się Kate, ze związku z Serge’em Gainsbourgiem – Charlotte.

Dziesięcioletnia wówczas Charlotte przychodziła z Lou na plan „Miłości na ziemi”. Stawały za kamerą i pewnie nasiąkały tą atmosferą, bo obie zostały aktorkami. Drugi film „Piękna złośnica” kręciliśmy z Rivettem w 1990 roku. Moi rodzice jeszcze żyli i Serge też. Oczywiście nie byliśmy już wtedy razem, ale przyjaźniliśmy się. Potem wszystko się zawaliło.

W 1991 roku Rivette zdobył nagrodę w Cannes, a ja już tam nie pojechałam, przeżywałam straszne dni... Długo nie spotkaliśmy się w pracy. Kiedy w ubiegłym roku do mnie zadzwonił, nie zastanawiałam się, czy proponuje mi główną rolę czy nie, nie zapytałam nawet, o czym jest film. Zaczęłam krzyczeć w słuchawkę telefonu: „Tak, tak, tak”. Chciałam tylko jednego – wrócić do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8455

Spis treści

Po godzinach

Aborygeni na Ochocie
Abraham i Izaak
Broń na ciężkie czasy
Bukiety z nenufarów lub stokrotek
Cukierek albo psikus
Człowiek, który oddycha muzyką
Elementarz varsavianistów
Filmowe abecadło
Genialna grafomania na scenie
Gitary i ostre smyczki
Granice miłości ***
Gwiazdy w tangu
Jak odróżnić androida od człowieka?
Jak śpiewano i tańczono na włoskich dworach
Jazz jak Etiopia gorący
Jubileuszowe wspomnienia
Julia, Marek, Jonasz
Kameralny show w wielkiej sali
Kino bardzo smaczne
Klubowe ABC – poleca R. Rybarczyk
Komeda gra w filmach Carlsena
Królewski zespół
Legenda armii
Mistrzowie odkrywają swoje sekrety
Mniejsze zło ****
Muzyka w zamian za krew
Nie przeocz
Noc bardzo blisko gwiazd
Norweski dramat
Notorious ***
Nowy Rok po hebrajsku
O porodzie przed ekranem
Obudź w sobie ojca!
Odgłosy robaków – zapiski mumii ****
Odleć w okularach z dziadkiem w świat
Pantomimiczny pamiętnik
Pola Negri i etnorytmy
Polskie Radio zaprasza na urodziny Piotra Mossa
Prawa człowieka
Premiery
Przebojowe dni
Serafina ****
Solista ***
Spotkanie przy torach
Spoty z przesłaniem
Synkopowana poezja śpiewana
Talent ma po ojcu
To fikcja czy rzeczywistość?
Trochę rockowego spokoju z UnderGround Fly
Uroki barwnej mieszanki
Uwięziony w pułapce kłamstw
W hołdzie Milesowi Davisowi
Weekend fantas(t)y(czny)
Za każdym razem inaczej
Zagrają - kino
Zagrają - muzyka popularna
Zagrają - muzyka poważna
Ze słowami i bez
Zero *****
Zniewoleni przez miłość
Święto animacji
„Idiota“ od drugiej strony
Zamów abonament