Informacje o załodze gromadzi każdy zakład
Dla dwóch zatrudnionych osób musisz prowadzić akta osobowe. Zawarte w nich formularze powinieneś archiwizować nawet 50 lat. I to zarówno kadrowe, jak i płacowe
Obowiązek prowadzenia dokumentacji pracowniczej związanej ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracownika wynika z art. 94 pkt 9a k.p. Szczegółów należy natomiast szukać w rozporządzeniu ministra pracy i polityki socjalnej z 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (DzU nr 62, poz. 286 ze zm., dalej rozporządzenie o dokumentacji pracowniczej).
Porządek musi być
Akta osobowe pracownika obejmują trzy części:
A – związane z ubieganiem się o zatrudnienie,
B – dotyczące nawiązania stosunku pracy,
C – obejmujące ustanie zatrudnienia.
Pracodawca musi je ponumerować, a akta ułożyć w porządku chronologicznym. To nie wszystko....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta