Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Helena Trojańska z Saksonii

23 października 2009 | Magazyn tv | Agnieszka Kwiecień
źródło: AP

Świat usłyszał o niej pięć lat temu, gdy spośród trzech tysięcy kandydatek została wybrana do głównej roli kobiecej w „Troi” Wolfganga Petersena. Znów w wojennej scenerii, tym razem – okupowanej przez nazistów Francji, Diane Kruger pojawia się w najnowszym filmie Quentina Tarantino „Bękarty wojny”

Jest jedną z niewielu eksmodelek aspirujących do aktorskiej kariery, którym ta sztuka naprawdę się udała. Do ról pięknych i wpływowych femme fatale wydaje się wprost stworzona. Wprawdzie oprócz urody na planie „Troi” niczym specjalnie nie zachwyciła, przeciwnie – omal nie dostała nominacji do Złotej Maliny, czyli anty-Oscara, ale była to przecież jej pierwsza hollywoodzka rola.

Od tamtej pory zagrała w wielu filmach, zarówno superprodukcjach, takich jak dwie części „Skarbu narodów” (2004 i 2007), jak i skromniejszych, artystycznych obrazach, np. „Kopii mistrza” Agnieszki Holland z Edem Harrisem (2006). Nabrała pewności siebie, udoskonaliła warsztat. Najnowsza rola w „Bękartach wojny”: Bridget von Hammersmark, niemiecka aktorka, kobieta-szpieg, zainspirowana m.in. osobami Marleny Dietrich i – oczywiście – Maty Hari, była dla Kruger pod wieloma względami wyjątkowym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8455

Spis treści

Po godzinach

Aborygeni na Ochocie
Abraham i Izaak
Broń na ciężkie czasy
Bukiety z nenufarów lub stokrotek
Cukierek albo psikus
Człowiek, który oddycha muzyką
Elementarz varsavianistów
Filmowe abecadło
Genialna grafomania na scenie
Gitary i ostre smyczki
Granice miłości ***
Gwiazdy w tangu
Jak odróżnić androida od człowieka?
Jak śpiewano i tańczono na włoskich dworach
Jazz jak Etiopia gorący
Jubileuszowe wspomnienia
Julia, Marek, Jonasz
Kameralny show w wielkiej sali
Kino bardzo smaczne
Klubowe ABC – poleca R. Rybarczyk
Komeda gra w filmach Carlsena
Królewski zespół
Legenda armii
Mistrzowie odkrywają swoje sekrety
Mniejsze zło ****
Muzyka w zamian za krew
Nie przeocz
Noc bardzo blisko gwiazd
Norweski dramat
Notorious ***
Nowy Rok po hebrajsku
O porodzie przed ekranem
Obudź w sobie ojca!
Odgłosy robaków – zapiski mumii ****
Odleć w okularach z dziadkiem w świat
Pantomimiczny pamiętnik
Pola Negri i etnorytmy
Polskie Radio zaprasza na urodziny Piotra Mossa
Prawa człowieka
Premiery
Przebojowe dni
Serafina ****
Solista ***
Spotkanie przy torach
Spoty z przesłaniem
Synkopowana poezja śpiewana
Talent ma po ojcu
To fikcja czy rzeczywistość?
Trochę rockowego spokoju z UnderGround Fly
Uroki barwnej mieszanki
Uwięziony w pułapce kłamstw
W hołdzie Milesowi Davisowi
Weekend fantas(t)y(czny)
Za każdym razem inaczej
Zagrają - kino
Zagrają - muzyka popularna
Zagrają - muzyka poważna
Ze słowami i bez
Zero *****
Zniewoleni przez miłość
Święto animacji
„Idiota“ od drugiej strony
Zamów abonament