Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Z niektórymi korektami mogą być problemy

09 kwietnia 2010 | Gazeta prawa i podatków | Adam Sękowski

Zmiany obrotu in plus powinny być rozliczane w okresie, w którym powstała ich przyczyna. Niewykluczone jednak, że tak fiskus, jak i sąd uznają tę praktykę za nieprawidłową

W toku prowadzonej działalności gospodarczej występują sytuacje, kiedy przedsiębiorcy zobowiązani są skorygować wystawione wcześniej faktury.

Podatnik dokonujący korekty może mieć jednak problem z ustaleniem okresu, w którym korekta powinna być rozliczona. O ile w odniesieniu do korekt in minus ustawa o VAT zawiera dość szczegółowe regulacje (art. 29 ust. 4a, 4b i 4c), o tyle milczy ona w przypadku korekt zwiększających obrót.

Co na to fiskus...

Organy podatkowe w większości interpretacji stoją na stanowisku, że korekty zwiększające obrót należy rozliczać w okresie, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu wykonania danej usługi (tak np. Izba Skarbowa w Warszawie w piśmie z 26 stycznia 2009 r., IPPP1-443-2111/08-2/MP).

Nie ma przy tym znaczenia, z jakiego powodu dokonano korekty. W związku z tym korekty należałoby, co do zasady, rozliczać w okresie, w którym wystawiono fakturę pierwotną.

Przykład

We wrześniu podatnik wystawił fakturę na 1000 zł za usługi transportowe. W grudniu podjął negocjacje z kontrahentem, na skutek których zwiększono cenę za już wykonane usługi do 1300 zł.

...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8594

Spis treści

Po godzinach

Aktor u psychoanalityka
Akustycznie i na luzie
Burrowing **
Bądź mądry po bajce
Chasydzi i free jazz
Co nas kręci, co nas podnieca ****
Detektyw i strofy
Do Krzemieńca z Juliuszem
Dramat w brytyjskim królestwie
Dwa oblicza metalu
Ferdynand, czyli pochwała marzeń
Historyczne skrecze
Ja też! *****
Jak to działa?
Jak wytresować smoka ****
Japońskie lęki
Jesień średniowiecza
Klubowe ABC – poleca R. Rybarczyk
Mały, ale bardzo ważny widz
Miesiąc z francuską gwiazdą
Minkowski spotyka się z Beethovenem
Modlitwa, śpiew, zabawa
Motyle na łące wyobraźni
Mumie i piramidy
Muzyczna zabawa kryminalna
Muzycznie na Bielanach
Młodzieży! Złap ten ton
Na nowo w starym kinie
Nasi rządzą na ekranie
Nie przeocz
Obraz plus dźwięk
Oby co rok taki prorok
Osobiste rysunki naskalne
Paryż przeniesiony do Londynu
Piosenki z płyty „Muniek”
Poeta jazzowej gitary
Produkcja bochenka
Pstryk – tak robi się bajki
Rozbujane klimaty
Scena z poczuciem obywatelskiej misji
Schorowana dusza
Selerowa frytka z pianką
Spektakle na kilka ciał
Starcie Tytanów
Stypa w fabryce
Słownik dla słowika
Ten, który śpiewał przed szafą
Trakt Łódzkiej Filmówki
Tramwaj odjedzie w niedzielę
Ukraina jazzem silna
W krainie baśni
W podzięce za Jana Pawła II
W pogoni za dwudziestolatką
W tym tygodniu - teatr
Wielki świat za doniczką
Wychowanie w duchu artystycznym
Z linii frontu do PLL LOT
Z perspektywy dryblasa
Zagrają - muzyka popularna
Zagrają - muzyka poważna
Zakochana para
Zrobią to na ludowo
Śpiewa, tańczy, improwizuje
„Wszystkie Mazurki Świata” na finiszu
Zamów abonament