iŚwiat wyznawców jabłek
Każdy kolejny gadżet zapowiadany przez amerykańskiego Apple’a jest od razu wyczekiwany na całym świecie. Pokazanie się z iPodem czy iPhonem to i moda, i lans
– Dajcie tu jakąś muzyczkę – krzyknęła wysoka, szczupła studentka, gdy w nocy z piątku na sobotę wraz z grupą czarnoskórych koleżanek wsiadła do metra przy George Washington University. Wyciągnęła z dżinsów iPhone’a i po chwili przy muzyce Lady Gagi dziewczyny zawładnęły dużą częścią wagonika.
Kilkanaście lat temu, wyginając śmiało ciało przy rytmach MC Hammera, Krissa Krossa czy Run DMC, liderka roztańczonej grupki byłaby pewnie jeszcze chudsza. W piątkową noc taszczyłaby bowiem na ramieniu wielki radiomagnetofon. Steve Jobs zafundował jednak rewolucję nie tylko młodszej lub starszej młodzieży, ale też branży technologiczno-rozrywkowej i Wall Street.
Droga do dominacji
Historia producenta słynnych „jabłek” zaczyna się, gdy Steve Jobs i Steve Wozniak w drugiej połowie lat 70. zakładają firmę Apple. Początkowo trzecim udziałowcem był jeszcze Ronald Wayne, ale za 800 dol. odsprzedał swoje udziały w firmie.
Na dobre na rynek Apple wszedł w 1984 r. z komputerem Macintosh. Debiut wielkiego szarego pudła z rewolucyjnym wówczas czytnikiem dyskietek wspierała nawiązująca do Orwella reklama „1984”. Po sporze o to, kto ma rządzić spółką, Jobs odszedł i stworzył własną firmę NeXT Computer. W 1996 r. Apple kupił NeXT i Jobs wrócił na pokład „jabłka”. Zwycięsko wychodząc z zamieszania w zarządzie, został prezesem i zaczął tworzyć produkty, które...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta