Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Człowiek zwany Monkiem

09 kwietnia 2010 | Magazyn tv | Agnieszka Kwiecień
Chris Pizzello
źródło: AP
Chris Pizzello

Ma korzenie libańskie i jest drugą – po Egipcjaninie Omarze Sharifie – hollywoodzką gwiazdą wywodzącą się z Bliskiego Wschodu. Odtwórca tytułowej roli w „Detektywie Monku” Tony Shalhoub nie kryje, że zależy mu na przełamaniu negatywnego stereotypu amerykańskiego Araba. Emisję ósmego i ostatniego sezonu słynnego serialu rozpoczyna w tym tygodniu Canal+

Żeby było ciekawiej, Omar Sharif – wielka legenda Hollywood – naprawdę też nazywa się Shalhoub, choć nie są z Tonym spokrewnieni. To nie on jednak, ale Jason Robards, nieżyjący już znakomity aktor amerykański, stał się dla przyszłego gwiazdora seriali wzorem i zawodowym autorytetem. Zobaczył go na małym ekranie w „Tysiącu klownów” i zdecydował, że też chce grać w filmach. Dziś mówi, że miał wielkie szczęście, bo było mu dane spotkać się z mistrzem na scenie i planie filmowym.

Tony, a właściwie: Anthony Marcus Shalhoub, urodził się 9 października 1953 roku w Green Bay w stanie Wisconsin. Ojciec wyemigrował do USA jako dziesięciolatek. Przez jego rodzinną wioskę pod Bejrutem przetoczyła się wojna, stracił najbliższych.

Trafił do Green Bay, gdzie powstała liczna i mocno ze sobą zżyta arabska wspólnota. Gdy dorósł, założył sklep i ożenił się z urodzoną w Ameryce Libanką. – Byłem dziewiątym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8594

Spis treści

Po godzinach

Aktor u psychoanalityka
Akustycznie i na luzie
Burrowing **
Bądź mądry po bajce
Chasydzi i free jazz
Co nas kręci, co nas podnieca ****
Detektyw i strofy
Do Krzemieńca z Juliuszem
Dramat w brytyjskim królestwie
Dwa oblicza metalu
Ferdynand, czyli pochwała marzeń
Historyczne skrecze
Ja też! *****
Jak to działa?
Jak wytresować smoka ****
Japońskie lęki
Jesień średniowiecza
Klubowe ABC – poleca R. Rybarczyk
Mały, ale bardzo ważny widz
Miesiąc z francuską gwiazdą
Minkowski spotyka się z Beethovenem
Modlitwa, śpiew, zabawa
Motyle na łące wyobraźni
Mumie i piramidy
Muzyczna zabawa kryminalna
Muzycznie na Bielanach
Młodzieży! Złap ten ton
Na nowo w starym kinie
Nasi rządzą na ekranie
Nie przeocz
Obraz plus dźwięk
Oby co rok taki prorok
Osobiste rysunki naskalne
Paryż przeniesiony do Londynu
Piosenki z płyty „Muniek”
Poeta jazzowej gitary
Produkcja bochenka
Pstryk – tak robi się bajki
Rozbujane klimaty
Scena z poczuciem obywatelskiej misji
Schorowana dusza
Selerowa frytka z pianką
Spektakle na kilka ciał
Starcie Tytanów
Stypa w fabryce
Słownik dla słowika
Ten, który śpiewał przed szafą
Trakt Łódzkiej Filmówki
Tramwaj odjedzie w niedzielę
Ukraina jazzem silna
W krainie baśni
W podzięce za Jana Pawła II
W pogoni za dwudziestolatką
W tym tygodniu - teatr
Wielki świat za doniczką
Wychowanie w duchu artystycznym
Z linii frontu do PLL LOT
Z perspektywy dryblasa
Zagrają - muzyka popularna
Zagrają - muzyka poważna
Zakochana para
Zrobią to na ludowo
Śpiewa, tańczy, improwizuje
„Wszystkie Mazurki Świata” na finiszu
Zamów abonament