Nad dobrym wizerunkiem trzeba popracować
Jeśli firma nie chce stracić najlepszych pracowników, powinna zadbać o atmosferę w czasie dokonywanych redukcji
W procedurze zwolnień grupowych ważnym elementem, lecz tym pozaprawnym, jest budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy, mimo dokonywanych zmian w liczbie zatrudnionych osób.
Redukcja zatrudnienia czy restrukturyzacja nie są przecież działaniami, które byłyby pozytywnie odbierane przez załogę. A tymczasem pozytywny wizerunek firmy wiąże się bezpośrednio z budowaniem marki danego podmiotu jako wiarygodnego, budzącego zaufanie na rynku i wśród personelu.
Pozytywna komunikacja
Budowanie dobrych relacji z pracownikami powinno następować przez systematyczne przekazywanie im informacji o przygotowywanym i trwającym procesie zwolnień. Ma to zasadnicze znaczenie dla firmy w kontekście powstrzymania odejść najlepszych zatrudnionych, którzy z reguły nie spełniają kryteriów wyboru do zwolnienia. ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta