Druga linia albo Euro 2012
Nie da się pogodzić budowy praskich stacji ze sprawną organizacją Euro 2012. Ratusz waha się: rozkopać Pragę mimo imprezy czy opóźnić inwestycję o rok. Nowy harmonogram w przygotowaniu.
Pracujemy nad nowym harmonogramem budowy drugiej linii metra – ujawnia wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz. – Skąd zmiana planów? Mamy kłopoty z pozwoleniami na budowę. Chcemy tak zorganizować prace, żeby nie powodować utrudnień podczas Euro 2012.
Kontrakt przerósł miasto?
Dotychczas plan był taki, żeby tak dalece zaawansować prace z budową stacji Dworzec Wileński i Stadion, by do 31 marca oddać przejezdny pl. Wileński i ul. Sokolą (taką obietnicę władze Warszawy złożyły przedstawicielom UEFA nadzorującym Euro 2012).
– Dzisiaj gołym okiem widać, że to niemożliwe – mówi nam inżynier zaangażowany w megainwestycję. – Przy Dworcu Wileńskim będzie przecież demontowana tarcza, która wyruszy z Powiśla. Targowa zamieni się w wielką dziurę w ziemi. Jeśli prace nie zostaną opóźnione decyzją polityczną, podczas Euro 2012 nie będzie przejazdu Targową – wyjaśnia.
Na rok przed Euro na Pradze niewiadomych jest więcej niż pewników. Wciąż nie została nawet wszczęta procedura przestawienia pomnika „czterech śpiących", z powodu którego w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta