W sieci łatwiej prowadzić firmę
Przedsiębiorcy z kapitałem lub choćby zdolnością kredytową, ale bez pomysłu na własny biznes, wcale nie są na straconej pozycji. Zawsze mogą dołączyć do jednej z sieci franczyzowych w wybranej branży
Franczyza to nic innego jak działalność na własny rachunek, ale pod cudzą marką. Franczyzodawca użycza nie tylko znaku towarowego i jego nazwy, ale też know-how, wsparcia prawnego, technicznego, marketingowego, a czasami nawet finansowego. Szkoli pracowników danej firmy, a nawet pomaga w ich rekrutacji i ułatwia zaopatrzenie. Choć także najczęściej wymaga konkretnego asortymentu, dostępnego tylko u niego. Z kolei druga strona umowy, czyli franczyzobiorca, mimo iż pozostaje niezależnym podmiotem gospodarczym, co miesiąc dzieli się swoimi zyskami z franczyzodawcą.
Potencjalny franczyzobiorca wybór na naszym rynku ma ogromny. Z danych firmy konsultingowej PROFIT system wynika, że w ubiegłym roku w Polsce działało 660 systemów franczyzowych (w 2009 roku było ich 576, a w 2008 – 488). Szacunki zakładają, że na koniec tego roku będzie ich już nawet ponad 750. W ubiegłym roku liczba przedsiębiorstw działających na licencji franczyzowej wzrosła z 32,4 tys. do prawie 38,3 tys. Przybyło nam zatem blisko 6 tysięcy nowych sklepów i punktów usługowych, działających pod wspólną marką jednej z grup.
– Przedsiębiorcy chętnie decydują się na rozwój swojego biznesu, opierając się na znanych konceptach i sprawdzonych rozwiązaniach – potwierdza Michał Wiśniewski, dyrektor działu doradztwa we franczyzie PROFIT system, firmy, która przygotowała „Raport o franczyzie w Polsce...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta