Partnerstwo usług dla biznesu
Dorota Słomczyńska
Na polskim rynku działa dziś 300 oddziałów należących do 24 koncernów specjalizujących się w świadczeniu usług dla biznesu na zasadzie franczyzy. To młody rynek, więc tego typu firm jest stosunkowo niewiele. Czy warto zatem zatrudniać zewnętrzną firmę z sieci franczyzowej lub zostać jej przedstawicielem?
Firmy zrzeszone w sieciach usług dla biznesu stanowią w Polsce niespełna 1 proc. rynku. To branża zdominowana przez indywidualne, niezależne podmioty. Chcąc rozwinąć ten rynek i widząc w nim nieograniczony potencjał, Akademia Rozwoju Systemów Sieciowych przygotowała na początku tego roku raport o stanie tej branży w naszym kraju. – Franczyza na rynku usług biznesowych pojawiła się w Polsce w 2000 roku.
Pionierami na tym rynku były amerykański Mail Boxes Etc. oraz ustriacka sieć Cartridge World. Dziś koncern MBE ma ok. 6,5 tys. punktów na świecie, a CW 1,65 tys. oddziałów. Na przykładzie tych firm najlepiej widać, jak duży potencjał drzemie w sieciach, które chcą rozwijać franczyzę na tym rynku – stwierdza Andrzej Krawczyk, partner zarządzający w Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych.
Międzynarodowe koncerny królują na rynku
Po 10 latach istnienia na polskim rynku usług dla firm we franczyzie przedsiębiorcy mają pełen wachlarz branż do wyboru. Prym wiodą przedstawiciele międzynarodowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta