Rośnie sprzedaż lodów
Do 2015 roku wydatki na lody zbliżą się do 2 mld złotych
Producenci lodów nie narzekają na początek sezonu, który tradycyjnie zaczął się w Polsce w kwietniu i potrwa do września.
– Jeżeli lato okaże się ciepłe, to nie będziemy musieli się obawiać o popyt – mówi „Rz" Zbigniew Grycan, właściciel firmy Grycan – Lody od Pokoleń.
Firma Euromonitor International szacuje, że w tym roku nasze wydatki na lody zwiększą się o ponad 7 proc., do niemal
1,5 mld złotych. W zbliżonym tempie powinna rosnąć także wielkość ich sprzedaży. Producenci, którzy w 2010 r. odczuli skutki powodzi i chłodnego początku lata, są bardziej ostrożni. Na wzrost popytu nieprzekraczający 4 proc. liczy w tym roku Nestle Polska, trzeci gracz w branży.
Jak co...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta