Wydatki na zmianę logo są podatkowym kosztem
Odświeżenie firmowego wizerunku sporo kosztuje. Nakłady na reklamę, marketing, wystrój salonów i opłaty licencyjne pomniejszą jednak podatkowe przychody
100 mln zł – tyle może kosztować zapowiadana na najbliższe dni zmiana marki Era na T-Mobile. Takich operacji jest coraz więcej.
– Rebranding to zmiana elementów wizualnych firmy, takich jak logo, wygląd punktów sprzedaży czy też repozycjonowanie produktów/usług – mówi Marek Wochna, dyrektor zarządzający w domu mediowym Easymedia. – Przykładów mamy ostatnio wiele: zmiana Idei w Orange, CPN w Orlen, Fortis Banku w BNP Paribas. Przyczyny są różne – zmiany własnościowe, z którymi wiąże się wprowadzanie własnego brandu, ujednolicanie marki czy też po prostu odświeżenie wizerunku i dostosowanie go do aktualnych trendów.
Złożony proces, duże nakłady
– Logo ma ogromny...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta