Problemy na drogach i torach
Transport | Trwają prace przy budowie 1440 km dróg i na 1930 km linii kolejowych. Zakończą się w latach 2012 – 2014
Większość umów na budowę dróg i autostrad finansowanych z budżetu UE została podpisywana w zeszłym roku. W tym roku były dzielone ostatnie kontrakty dotyczące realizacji tras ekspresowych i tych autostrad, których wcześniejsi wykonawcy zeszli z placu budowy. A takich przypadków w Polsce mieliśmy już trzy. Firmy, ubiegając się o kontrakty, zaoferowały zbyt niskie ceny lub nierealne terminy zakończenia prac. Zejście z budowy i zapłacenie kary umownej, jak w przypadku chińskiej firmy Covec, może być bardziej opłacalne niż dokończenie inwestycji.
Opóźnione autostrady
Z 27 odcinków dróg, które mają być gotowe na Euro 2012, jedynie pięć powstaje zgodnie z harmonogramem. Tak jest m.in. na budowie autostrady A2 ze Świecka do Nowego Tomyśla, którą buduje Autostrada Wielkopolska, trasie A1 z Nowych Marz do Torunia, za powstanie której odpowiedzialna jest firma Gdańsk Transport Company. Opóźnienia nie ma również na jednym z odcinków autostrady między Łodzią a Warszawą. A budowa węzła Stryków (skrzyżowanie tras A1 i A2) jako jedyna wyprzedza założony harmonogram.
Wiele tras kluczowych z punktu widzenia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta