Regiony budują na potęgę
Województwa przebudowały 2657 km dróg za euro z programów regionalnych. Przed nimi drugie tyle. Najwięcej dróg zmodernizowało Podkarpacie, a nowych wybudowało Lubelskie. Zachodniopomorskie zbroi tereny pod inwestycje, a Kujawy to potęga w ścieżkach rowerowych
Które regiony szybko realizują inwestycje dotowane z Unii, a które wolniej, i co komu idzie najlepiej? Z zawartych dotąd umów o dofinansowanie wynika, że za środki z programów regionalnych ma zostać łącznie wybudowanych 799 km nowych dróg gminnych, wojewódzkich i powiatowych. Dotąd wybudowano 280 km, najwięcej w Lubelskiem (84 ze 137 zaplanowanych tam kilometrów), najmniej w Zachodniopomorskiem (4 z 20 km).
– Musimy szybko poprawić dostępność wewnętrzną i zewnętrzną regionu – mówi „Rz" Krzysztof Hetman, marszałek lubelski. Jego region nieźle radzi też sobie z przebudową dróg, choć tu liderem jest Podkarpacie. Zmodernizowano tam prawie 500 z dotowanych 900 km. Na Śląsku tylko 32 z 290 km.
Łącznie województwa mają zmodernizować prawie 6800 km dróg. Na razie poprawiono 2650 km. Pięć regionów: Podkarpackie, Lubuskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-Mazurskie i Podlaskie, drogowe plany modernizacyjne zrealizowało już w ponad połowie. Choć na Podlasiu inwestycje drogowe dopiero rozkwitną. Ze środków na lata 2007 – 2013 nie powstanie lotnisko i pieniądze przeznaczono na drogi.
– To, że lotnisko na razie nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta