Zimne lato, gorsza sprzedaż napojów
Tegoroczny sezon był nieudany dla producentów wody, soków i napojów. Zmagają się też z drogimi surowcami
Jeszcze kilka miesięcy temu rozlewnie wody spodziewały się, że w 2011 r. kolejny rok z rzędu popyt na ich produkty będzie rósł w szybkim tempie. Tymczasem zimne lato zniweczyło prognozy branży. Tylko w lipcu popyt na wody butelkowane skurczył się o ok. 30 proc.
– Spadek sprzedaży w lipcu całkowicie zmienił obraz rynku. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku jego wielkość urosła o 9 proc. Po siedmiu miesiącach mamy do czynienia ze spadkiem o 0,5 proc. rok do roku – mówi Joanna Ulanowska-Tabała, członek zarządu spółki Nestle Waters Polska, produkującej m.in. nałęczowiankę.
– Sierpień był nieco cieplejszy niż lipiec, dlatego prawdopodobnie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta