Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zwrot towaru kupionego przez Internet

17 grudnia 2013 | Dobra Firma | Marek Piotrowski
autor zdjęcia: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa

Podatnicy stosujący kasy fiskalne muszą prowadzić odrębną ewidencję zwrotów towarów i uznanych reklamacji. 
Musi ona zawierać m.in. podpisany przez kupującego protokół. 
Zalecanym rozwiązaniem jest przesłanie go nabywcy do podpisania z prośbą o dołączenie go do odsyłanego produktu

Sprzedaż wysyłkowa poprzez swoją konkurencyjność cenową oraz wygodną dostawę pod drzwi kupującego jest coraz bardziej powszechną metodą robienia zakupów. Handlowcy działający na rynku tego typu usług borykają się jednak z licznymi komplikacjami nieznanymi kupcom prowadzącym tradycyjne, stacjonarne formy handlu. Jednym z takich obszarów jest kwestia dokumentowania zwrotów towarów sprzedawanych w formie wysyłkowej. O ile w przypadku obligatoryjnie potwierdzanych fakturą dostaw na rzecz podmiotów gospodarczych, jak i sprzedaży prowadzonej na warunkach zwolnienia z obowiązku stosowania kasy, sprawa ta nie powoduje większych kontrowersji, o tyle już...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9717

Wydanie: 9717

Spis treści

Media planet

Zamów abonament