Reserved mocno trzyma pozycję lidera
W kategorii odzież na najniższy stopień podium wkroczył Diverse, Wólczanka utrzymała drugą lokatę
Maciej Rudke
Marka Reserved należąca do giełdowej spółki LPP już piąty rok z rzędu okazała się najmocniejszym z rodzimych brandów odzieżowych. W dodatku zwiększyła swą moc, która w porównaniu z ubiegłorocznym rankingiem jest teraz wyższa o 20 pkt. Na ten sukces marki złożyły się dobre wyniki w takich kategoriach jak pozycja na rynku, lojalność klientów i prestiż. To sprawiło, że mijający rok zarówno dla Reserved, jak i jej właściciela był pomyślny.
Dla całej branży odzieżowej miał on dwa oblicza. Początkowo niepewność w gospodarce i nie najlepsza sytuacja na rynku pracy powodowały, że konsumenci bardzo ostrożnie wydawali pieniądze. Było to widoczne w słabych danych o sprzedaży detalicznej. Jednak w połowie roku gospodarka i sprzedaż odbiły w górę i zaczęły przyspieszać. Ale nawet w trudnym okresie silne marki nie poddały się spowolnieniu, a wręcz były w stanie je wykorzystać.
Marka rośnie w siłę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta