Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Oliwkowe logo po raz trzeci na czele

17 grudnia 2013 | Ranking polskich najcenniejszych marek
źródło: Rzeczpospolita
RANKING MOCY MAREK  - Kosmetyki i higiena
źródło: Rzeczpospolita
RANKING MOCY MAREK - Kosmetyki i higiena

Ziaja, AA oraz Inglot to trzy najmocniejsze polskie marki kosmetyków i środków higieny

Anita Błaszczak

Flagowa marka rodzinnej firmy Ziaja utrzymuje pozycję lidera rankingu mocy polskich marek kosmetyków i środków higieny. Nadal jest też najdroższym z rodzimych brandów kosmetycznych – wartym dziś ponad 85 mln zł.

Choć moc marki rozwijanej pod oliwkowym logo nie wzrosła, to w górę poszedł jeden z jej istotnych składników – postrzegana wartość, czyli opinia konsumentów o relacji jakości marki do jej ceny. Wysoka postrzegana wartość to nie tylko jeden z głównych atutów Ziai, ale wręcz podstawa biznesu firmy.

Zenon Ziaja, jej prezes i współzałożyciel, konsekwentnie podkreśla, że chce produkować masowe kosmetyki – dobre i niedrogie. Taka strategia rozwoju firmy i marki świetnie sprawdza się w kryzysowych latach.

Masowy prestiż

Jednak na sukces marki Ziaja wpływa jeszcze jej wysoka świadomość oraz prestiż. To trudne do osiągnięcia połączenie – o ile masowym brandom łatwo o dużą rozpoznawalność, o tyle już z prestiżem jest gorzej. Tymczasem także pod względem prestiżu Ziaja jest w czołówce zestawienia.

To...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9717

Wydanie: 9717

Spis treści

Media planet

Zamów abonament