Oliwkowe logo po raz trzeci na czele
Ziaja, AA oraz Inglot to trzy najmocniejsze polskie marki kosmetyków i środków higieny
Anita Błaszczak
Flagowa marka rodzinnej firmy Ziaja utrzymuje pozycję lidera rankingu mocy polskich marek kosmetyków i środków higieny. Nadal jest też najdroższym z rodzimych brandów kosmetycznych – wartym dziś ponad 85 mln zł.
Choć moc marki rozwijanej pod oliwkowym logo nie wzrosła, to w górę poszedł jeden z jej istotnych składników – postrzegana wartość, czyli opinia konsumentów o relacji jakości marki do jej ceny. Wysoka postrzegana wartość to nie tylko jeden z głównych atutów Ziai, ale wręcz podstawa biznesu firmy.
Zenon Ziaja, jej prezes i współzałożyciel, konsekwentnie podkreśla, że chce produkować masowe kosmetyki – dobre i niedrogie. Taka strategia rozwoju firmy i marki świetnie sprawdza się w kryzysowych latach.
Masowy prestiż
Jednak na sukces marki Ziaja wpływa jeszcze jej wysoka świadomość oraz prestiż. To trudne do osiągnięcia połączenie – o ile masowym brandom łatwo o dużą rozpoznawalność, o tyle już z prestiżem jest gorzej. Tymczasem także pod względem prestiżu Ziaja jest w czołówce zestawienia.
To...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta