Co z zakazem reklamy OFE
Brak precyzji w konstruowaniu przepisów ustawy powoduje, że nie wiadomo, kto i za co tak naprawdę będzie odpowiadał – zauważa profesor.
Problem związany z systemem ubezpieczeń społecznych w ostatnim czasie stał się przedmiotem powszechnego zainteresowania głównie polityków i ekonomistów, choć dotyczy każdego z nas. Uchwalona nowelizacja obejmuje szereg istotnych kwestii, w tym zasady informowania i reklamowania funduszy oraz zarządzających nimi towarzystw. Sprawa nie jest bagatelna. Każdy z takich komunikatów ma określone znaczenie, nie tylko rynkowe. Zawiera również większy lub mniejszy zasób wiadomości.
Jak dotąd przedstawiono kilka propozycji. Wszystkie odróżniały informację od reklamy, w szczególny sposób zakazując tej ostatniej. Zgodnie z przyjętą w procesie legislacyjnym wersją art. 197 otrzymał brzmienie:
- Informacje o otwartym funduszu, dobrowolnym funduszu lub towarzystwie, udostępniane lub rozpowszechniane publicznie przez powszechne towarzystwo lub na zlecenie powszechnego towarzystwa, a także na rzecz powszechnego towarzystwa, otwartego funduszu lub dobrowolnego funduszu, a także informacje o pracowniczym funduszu, udostępniane przez pracownicze towarzystwo, powinny w sposób zrozumiały, obiektywny i rzetelny przedstawiać sytuację finansową funduszu lub towarzystwa, a także ryzyko związane z przystąpieniem do funduszu oraz pozostawaniem członkiem funduszu.
- Zakazana jest reklama dotycząca otwartego funduszu zawierająca informacje, które nie spełniają...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta