Nieuregulowana delegacja jest droższa
Należności | Pracodawca, który nie ustalił wewnętrznych zasad rozliczania podróży służbowych, musi stosować przepisy obowiązujące w sferze budżetowej. Traci wtedy możliwość ograniczenia wydatków związanych z kosztami wyjazdów.
Zasady wynagradzania pracowników odbywających podróże służbowe zależą od tego, czy są zatrudnieni w podmiocie należącym do sfery budżetowej, czy poza nią. Ci spoza budżetówki mogą stosować własne zasady wypłacania etatowcom należności za delegację. Natomiast pracodawcy należący do sfery budżetowej są związani przepisami wydanymi przez ministra pracy. Zgodnie z art. 775 § 2 k.p. określa on w rozporządzeniu wysokość oraz warunki ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej, z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju oraz poza jego granicami.
Jaka podstawa
Dla osób pracujących na etacie w budżetówce należności z tytułu podróży służbowej określa rozporządzenie ministra pracy i polityki społecznej z 29 stycznia 2013 r. (DzU z 2013 r., poz. 167). Reguluje ono wysokość diet, z uwzględnieniem czasu trwania podróży, a przy wyjeździe poza granice kraju – walutę, w jakiej będzie ustalana dieta i limit na nocleg w poszczególnych państwach, a także warunki zwrotu kosztów przejazdów, noclegów i innych wydatków.
Natomiast warunki wypłacania należności za podróż służbową...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta