Od samochodów do sklepów
Olaf Koch | Prezes Grupy Metro nie ma łatwego zadania. Tnie koszty, liczy na poprawę koniunktury.
piotr mazurkiewicz
Niemiecka grupa Metro podała wczoraj, że jej sprzedaż w pierwszym kwartale roku finansowego 2013/2014 wzrosła o 1,1 proc., jeśli wyeliminowane zostaną wahania kursowe. Zaraportowany został jednak spadek obrotów o 3,3 proc., do 18,7 mld euro. Właściciel sieci Real, Makro, Media Markt oraz Saturn wyjaśnia w komunikacie, że to m.in. efekt właśnie wahań kursowych w Rosji, na Ukrainie i w Chinach.
Dane nie są rewelacyjne, ale cała branża handlowa wciąż walczy ze skutkami solidnego spowolnienia gospodarczego, obserwowanego teraz głównie na europejskich rynkach. Niemiecki koncern ma z tej sytuacji wyprowadzić właśnie Olaf Koch, co po bardzo wyrazistym poprzedniku może nie być takie łatwe.
Nie wiadomo, co stanie się z hurtowniami – w Polsce funkcjonującymi pod marką Makro. Kilka miesięcy temu spekulowano, że podobno wystawione są na sprzedaż
Luksusowy awans
Koch przeszedł na stanowisko dyrektora finansowego Metro AG w sierpniu 2009 r. z pozycji dyrektora zarządzającego funduszu Permira. Fundusz działa w wielu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta