Warto ubezpieczyć spokój gości
Procedura | Niedochowanie obowiązku zgłoszenia hotelarzowi szkody może automatycznie pozbawić poszkodowanego skutecznej możliwości sądowego dochodzenia roszczenia.
Zima to także czas wypoczynku w pensjonatach i hotelach. Troska o sprzęt narciarski, elektroniczny czy inne wartościowe przedmioty potrafi jednak popsuć niejeden miły urlop czy ferie. Przedsiębiorcy prowadzący ośrodki wypoczynkowe często straszą informacją, że nie ponoszą odpowiedzialności za cenne przedmioty, które goście przywożą ze sobą i pozostawiają w wynajętych pomieszczeniach. Zamiast stresować ich błędną i mało precyzyjną informacją, lepiej postarać się o stosunkowo tanie, a pomocne ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej prowadzących hotele, pensjonaty i tym podobne ośrodki.
W przypadku, gdy coś zginie albo ulegnie zniszczeniu przedsiębiorca hotelowy – mając ubezpieczenie OC – pozbywa się problemu, który przejmuje ubezpieczyciel. Omawiane ubezpieczenie jest wręcz niezbędne, gdy oprócz usług hotelowych, przedsiębiorca oferuje usługi gastronomiczne. Wtedy paleta możliwych szkód poszerzyć się może dodatkowo o skutki zatruć pokarmowych i innych przypadków związanych ze zbiorowym żywieniem.
Uwaga! Informacja, że hotel nie ponosi odpowiedzialność za rzeczy swoich gości nie ma żadnej mocy prawnej.
Hotel nie odpowiada...
Dlaczego hotelarz, czy też każda inna osoba prowadząca podobną działalność nie pozbędzie się łatwo odpowiedzialności za rzeczy wniesione do jego obiektu? Możliwość taką odbiera im prawo, a...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta