Wypłata w nowym, odliczenie w starym roku
Premie dla pracowników stają się podatkowym kosztem wtedy, gdy są już należne. Pod warunkiem że zostały wypłacone w terminie.
Na początku stycznia pracownicy dostali premie za ubiegły rok. Przysługują one na podstawie regulaminu wynagradzania. Czy mogę je zaliczyć jeszcze do kosztów zeszłego roku? – pyta czytelnik.
Roczne pensje wypłacone w terminie wynikającym z regulaminu wynagradzania można zaliczyć do kosztów starego roku. Stosuje się do nich ogólne zasady rozliczania należności ze stosunku pracy. Jak wynika z art. 22 ust. 6ba oraz art. 23 ust. 1 pkt 55 ustawy o PIT, stają się one podatkowym kosztem pracodawcy w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta