Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ciężarówki pojadą bez kierowcy

30 września 2014 | Ciekawa ekonomia
źródło: materiały prasowe

Stefan Buchner | Potrzebujemy wsparcia władz, by takie pojazdy zostały wypuszczone 
na drogi – mówi prezes Mercedes Benz Trucks.

Rz: Wahania kursów walut, wojny, spowolnienie gospodarcze – rynek wygląda tak, jakby się wszystko sprzysięgło przeciwko producentom pojazdów dostawczych. Jak pan dopasowuje do tego strategię?

Stefan Buchner: Rzeczywiście czasy, w jakich żyjemy, są wyjątkowo interesujące. Dla nas największym i najważniejszym rynkiem jest Brazylia, która przeżywa trudne chwile: rynek się skurczył o 10 proc. Zaliczana do naszych największych rynków Argentyna także przechodzi trudny okres. Zresztą po raz kolejny. W Europie sprzedaż zmalała o 5 proc., ale nie wszędzie. Znacznie spadła we Francji, ale w Niemczech, Wielkiej Brytanii czy Polsce notujemy jej wzrost. Widać poprawę sytuacji na południu Europy, zwłaszcza w Hiszpanii, ale we Włoszech jest coraz gorzej. Sądzę, że pod koniec roku spadek w Europie sięgnie 2–3 proc. Ale nasz udział rynkowy przekracza 23 proc., zresztą wzrósł przez ostatnich 12 miesięcy.

A jak bardzo szkodzi konflikt ukraińsko-rosyjski?

Oczywiście wpływa na nasz biznes, bo w Rosji mamy joint venture – Kamaza. Ale jestem przekonany, że ten projekt przetrwa bez problemów.

Rozumiem, że pojawił się w Rosji duży popyt...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9954

Wydanie: 9954

Spis treści

Media planet

Ściągawka przedsiębiorcy

Rzecz o biznesie

Moja emerytura

Zamów abonament