Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Bank się pomylił? Sam to naprawi

19 lutego 2015 | Moje pieniądze
Gdy klient zauważy nieprawidłowość na rachunku, powinien złożyć reklamację
źródło: 123RF
Gdy klient zauważy nieprawidłowość na rachunku, powinien złożyć reklamację

Operacja źle wykonana 
z winy banku 
jest korygowana 
bez udziału klienta.

JAnina blikowska

Pan Andrzej ma konto osobiste w Pekao. Ustanowił zlecenia stałe i płaci w ten sposób za mieszkanie, prąd, telefon. – Ostatnio spółdzielnia poinformowała mnie, że mam nadpłatę w wysokości jednego czynszu, bo ten został opłacony dwa razy – opowiada czytelnik.

Tomasz Bogusławski z Pekao zapewnia, że podwójne wykonanie zlecenia stałego zdarza się niezwykle rzadko. Gdy taki błąd zostanie stwierdzony, jest korygowany przez bank, a klientowi są zwracane jego środki. Zlecenia stałe są wykorzystywane do cyklicznego regulowania rachunków. Klient może wycofać dyspozycję najpóźniej do końca dnia roboczego poprzedzającego termin realizacji zlecenia. Za wykonanie operacji bank może pobrać opłatę. Jej wysokość zależy od typu rachunku. W niektórych pakietach opłaty nie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10070

Wydanie: 10070

Spis treści
Zamów abonament