Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Handel luksusem przenosi się do sieci

19 lutego 2015 | Ekonomia
Na rynku towarów luksusowych pękła kolejna bariera sprzedaży
źródło: Rzeczpospolita
Na rynku towarów luksusowych pękła kolejna bariera sprzedaży

Gospodarka | Internetowa sprzedaż towarów z wyższej półki wzrosła w ubiegłym roku aż o jedną czwartą. I to mimo tego, że co trzecia marka nie uruchomiła jeszcze swojego e-sklepu.

piotr mazurkiewicz

Jeszcze niedawno mówienie o sprzedaży towarów luksusowych przez internet traktowane było w branży jak herezja i uderzenie w podstawy biznesu. Uważano, że klienci wydają kilka tysięcy euro na torbę także  dlatego, że są w luksusowym otoczeniu z nadskakującą obsługą.

Otóż najnowsze dane mówią co innego. Gdy rynek towarów konsumpcyjnych z wyższej półki wzrósł w 2014 r. o 5 proc., to część internetowa zyskała aż 25 proc. Z raportu firmy Bain & Co. wynika, że jest już warta 12,2 mld euro. I po raz pierwszy jest to więcej, niż przyniosły butiki marek na lotniskach (10,6 mld euro).

Torby na fali

– Zakupy internetowe towarów luksusowych są najbardziej rozwinięte w obu Amerykach – wskazuje w raporcie Claudia D'Arpizio, partner w Bain & Co. – Wiele marek wciąż poszukuje dla siebie właściwego rozwiązania, jednak ok. 35 proc. nie prowadzi sprzedaży online – dodaje.

Zaskakujące jest, że największą...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10070

Wydanie: 10070

Spis treści
Zamów abonament