Pochodzenie zobowiązuje
Marki z Wielkopolski nie zapominają o swoich korzeniach. Wykorzystują je w kampaniach promocyjnych, sponsorują lokalne imprezy i kluby sportowe.
Tłum zbierający się przed poznańskim ratuszem oznacza, że za chwilę wybije południe. To moment, kiedy koziołki na wieży zderzają się głowami. Ten jeden z najważniejszych symboli stolicy Wielkopolski znaleźć można na etykiecie piwa Lech Pils.
– Nasza marka bardzo silnie związana jest z Wielkopolską, co pokazujemy nie tylko poprzez opakowania, ale także centrum wycieczkowe zlokalizowane w Lech Browary Wielkopolskie, które odwiedza rocznie 25 tys. osób – mówi Joanna Kwiatkowska, rzecznik Kompanii Piwowarskiej.
Lokalny patriotyzm
Lider rynku piwa w Polsce nieraz nawiązywał do swoich korzeni w promocji marki Lech. Przykładem może być m.in. ubiegłoroczna kampania „Łączy nas WLKP" (skrót oznaczający Wielkopolskę).
– W akcji tej podkreślaliśmy przywiązanie do regionu – wyjaśnia Joanna Kwiatkowska. – W największych miastach Wielkopolski pojawiły się billboardy z dopasowanymi hasłami, np. „Poznań Wuchta Koziołki Lech Pils", a na czas kampanii na etykiecie głównej nazwę Lech zastąpiło słowo WLKP.
Nawiązanie do korzeni przez wielkopolskie marki nie dziwi, bo taki sposób promocji jest coraz bardziej popularny.
– Z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta