Telekomy na rozstaju dróg
Obecne sposoby walki o klienta mogą zaprowadzić polskich operatorów w ślepą uliczkę, blokując szanse na dalszy rozwój – piszą menedżerowie A.T. Kearney.
Jarosław Gabryś, Marcin Moczyróg, Paweł Nawrocki
Europejskie firmy telekomunikacyjne stanęły w obliczu poważnego wyzwania: wprawdzie ruch w sieciach komórkowych stale rośnie (średnio o 61 proc. rocznie), jednak nie przekłada się to na wzrost przychodów.
W kręgach kierowniczych firm – operatorów telekomunikacyjnych dominują więc nastroje pesymistyczne. 70 proc. członków zarządów twierdzi, że ich firmy nie są odpowiednio przygotowane, by zmierzyć się z wyzwaniami przyszłości, i że pomimo znacznego wzrostu ruchu w sieci nie uda się im zwiększyć przychodów. Taki obraz nastrojów w branży wyłania się z badania na temat przyszłości rynku telekomunikacyjnego, przeprowadzonego przez firmę doradczą A.T. Kearney, której eksperci rozmawiali z 61 członkami zarządów 46 operatorów działających w 25 krajach europejskich.
Konkurencja Skype'a i Facebooka
Jednym ze źródeł trudności jest wzrastająca presja ze strony takich firm jak Skype, Facebook, Netflix czy Spotify, oferujących tzw. usługi OTT (over-the-top). Część z nich (m.in....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta