Rekompensata za zmarnowany urlop
Turysta nie ma obowiązku godzić się na zaproponowany przez biuro podróży hotel zastępczy, zwłaszcza jeśli nie spełnia on jego oczekiwań i jest w dużo gorszym standardzie niż ten z pierwotnej oferty.
Pan R. w grudniu 2010 r. wykupił dla trzyosobowej rodziny dwutygodniową wycieczkę all inclusive na Cypr do czterogwiazdkowego hotelu – w cenie ok. 13 tys. zł. Wybrany hotel miał bogatą ofertę. Przewidziana była degustacja wina, nauka nurkowania, muzyka na żywo, wieczorki tematyczne, rejs łodzią podwodną. To miał być wymarzony urlop.
Biuro podróży na dwa tygodnie przed terminem odwołało wycieczkę z powodu zbyt małego zainteresowania. W ramach oferty zastępczej zaproponowało pobyt w hotelu o innej lokalizacji, w gorszym standardzie, w bliskiej odległości od dwupasmowej ulicy, z mniejszymi pokojami, bez tak bogatej oferty all...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta