Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

To przedszkole decyduje o integracji

03 sierpnia 2015 | Prawo | kwa

Poradnia nie może orzekać, jak długo dziecko ma się edukować z rówieśnikami.

W orzeczeniu o indywidualnym nauczaniu w zerówce nie powinno się określać, ile godzin podstawy programowej tygodniowo niepełnosprawne dziecko ma realizować z innymi przedszkolakami. Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny. Oddalił skargę rodziców, którzy domagali się uwzględnienia w orzeczeniu poradni psychologiczno-pedagogicznej zaleceń lekarza psychiatry.

Zdaniem NSA orzeczenie zawierało wszystkie wymagane prawem elementy. Zespół orzekający nie może bowiem narzucić dyrektorowi przedszkola ram czasowych integracji. Nie miałoby to uzasadnienia prawnego. Nie byłoby też dobre dla dziecka, bo jego stan zdrowotny i emocjonalny może się zmieniać. Czas przebywania dziecka w przedszkolu powinien być więc elastyczny. Poradnia nie może też zobowiązać dyrektora przedszkola do zatrudnienia dodatkowego nauczyciela, a tym bardziej – wybierania go po konsultacji z rodzicami.

sygnatura akt: I OSK 1095/15

Wydanie: 10208

Wydanie: 10208

Spis treści
Zamów abonament