Klienci chcą więcej metrów
Jeśli dwa pokoje, to na 60 mkw., a trzy – na 70. Czy budowanie mieszkaniowych kompaktów przechodzi do historii?
We wrocławskiej inwestycji Atal Towers, powstającej tuż nad Odrą, Atal oferuje dwójki o powierzchni 40,2–54, 2 mkw. Trzypokojowe mieszkania mają tam 50,4– 100,4 mkw.
Grupa Deweloperska GEO w krakowskiej Fabryce Czekolady największe lokale z dwoma pokojami zaplanowała na 61 mkw. Największe trójki w tej inwestycji mają zaś 78 mkw.
Dla siebie, na wynajem
– Klienci chętniej kupują bardziej przestronne lokale. Rynek jest stabilny, nabywcy zamożniejsi, a decyzje zakupowe bardziej świadome – wyjaśnia Mateusz Juroszek, wiceprezes spółki Atal. – Mieszkania coraz częściej są kupowane na lata, jako te docelowe. Największym zainteresowaniem cieszą się trójki o powierzchni 55–65 mkw. Stanowią ok. 60 proc. lokali sprzedanych w nowych inwestycjach – szacuje.
Wiceprezes Atalu zauważa też rosnące zainteresowanie lokalami czteropokojowymi o powierzchni 80–100 mkw. – Jednocześnie maleje popularność kawalerek, które są zastępowane funkcjonalnymi, ok. 40-metrowymi dwójkami – dodaje Mateusz Juroszek.
Według niego trend zakupu większych mieszkań w najbliższym czasie się utrzyma, a w nowych projektach będzie najwięcej przestronnych trójek, które sprzedają się najlepiej. – Deweloperzy dopasowują ofertę do oczekiwań i możliwości finansowych Polaków – wyjaśnia. – Układy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta