Firmy decydują o kształcie polskiego rynku nowych aut
Dzięki popytowi ze strony przedsiębiorców wzrost sprzedaży samochodów marek premium ma od kilku lat znacznie wyższą dynamikę aniżeli sprzedaż aut marek popularnych. Adam woźniak
Polski rynek samochodów wkroczył w dobry okres. Ubiegłoroczna liczba rejestracji nowych aut osobowych i dostawczych sięgnęła 476 tys. sztuk, co jest wynikiem lepszym od uzyskanego rok wcześniej o 16,6 proc. W dodatku styczeń 2017 roku przyniósł kontynuację trendu wzrostowego: w ubiegłym miesiącu zarejestrowano przeszło 41,9 tys. samochodów, o 17,2 proc. więcej niż w styczniu 2016 roku. I na razie wszystko wskazuje, że cały obecny rok przyniesie kolejne zwyżki sprzedaży.
Zapowiadane zmiany w akcyzie preferują pojazdy nowe, co powinno się przełożyć na dalsze zwiększanie frekwencji w salonach. Także sytuacja gospodarcza pozostaje na razie w miarę stabilna, więc zarówno firmy, jak i osoby prywatne nie mają powodów, by wstrzymywać się z zakupami samochodów czy obawiać się korzystania z leasingu lub zaciągania kredytów.
W ostatnich latach zakupy samochodów osobowych stały się domeną firm, które obecnie mają w sprzedaży nowych aut co najmniej 70-procentowy udział. Jeśli natomiast wziąć pod uwagę fakt, że w statystykach rejestracji osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta