Zmiana nawyków klientów to szansa dla pomysłowych firm
GOSPODARKA | Pandemia zrewolucjonizowała sposób, w jaki pracujemy, uczymy się i spędzamy wolny czas KATARZYNA KUCHARCZYK
Nowe aplikacje do nauki zdalnej, wirtualizacja stanowisk pracy, cyfrowi asystenci, technologie usprawniające handel przez internet – to tylko przykłady rozwiązań, jakie w ostatnich tygodniach zyskują na popularności. Są odpowiedzią na zmieniające się potrzeby i przyzwyczajenia po wybuchu pandemii.
– Właściciele firm powinni wykorzystać ten czas na wzmocnienie swoich długoterminowych strategii i stworzenie bezpieczniejszych, bardziej stabilnych modeli biznesowych – radzi Jakub Czerwiński, wiceprezes sprzedaży z firmy Adyen.
Jak dodaje, w ostatnich miesiącach byliśmy świadkami wprowadzania rozwiązań, które okazały się bardzo przydatne. Można wymienić choćby e-recepty czy „kupuj online, odbieraj w sklepie". Do tego dochodzi fala tsunami w postaci świeżo upieczonych aplikacji mobilnych.
– Bardzo adekwatny do obecnej sytuacji jest krążący po sieci ironiczny obrazek z pytaniem: „Kto odpowiada za cyfrową transformację twojej firmy? CTO (dyrektor ds. technologii – red.), CEO (dyrektor zarządzający – red.) czy Covid-19?". Oczywiście jako poprawna odpowiedź wskazana jest ta ostatnia. To dobrze obrazuje zmiany w naszym zachowaniu. Ostatni z nieprzekonanych postanowili zaufać cyfrowemu światu – mówi Aleksander Mokrzycki, wiceprezes PFR Ventures.
Jest to okazja dla wielu startupów. Dobrym przykładem jest Booksy, które mimo przestoju w działalności powróciło na rynek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta