Nowy JPK bardziej kłopotliwy, niż się wydaje
Obowiązek raportowania kodów wybranych towarów i usług dotknie wiele zwykłych firm.
Przez koronawirusa termin wprowadzenia nowej struktury Jednolitego Pliku Kontrolnego (tzw. JPK) przesunął się na jesień. Firmy poturbowane przez pandemię gorączkowo przygotowują się już do nowego wyzwania. Będzie nim konieczność raportowania kodów wybranych towarów i usług. W praktyce obowiązek ten obejmie większość działających na rynku firm.
Zmieniona struktura
Nowa struktura JPK, która wchodzi w życie od 1 października, zakłada m.in. obowiązek raportowania specjalnych kodów.
– To dodatkowe oznaczenia, których ustawodawca wymaga przy określonych transakcjach w raportowaniu JPK. Na liście znajdą się np. usługi niematerialne, takie jak prawne, doradcze, marketingowe. Gdy chodzi o towary, to np. części samochodowe czy elektronika – wyjaśnia Dawid Milczarek, partner w LTCA.
Jan Czerwiński, radca prawny, menedżer w kancelarii DZP Domański Zakrzewski Palinka, dodaje, że wykazywanie kodów w nowej strukturze JPK będzie dotyczyć firm, które...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta