Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza do naszego życia

01 lipca 2020 | Raporty RZ
Ponad 20 lat temu Garri Kasparow, szachowy arcymistrz, przegrał pojedynek  z komputerem. A kilka lat temu sztuczna inteligencja wygrała  z chińskim arcymistrzem w go, czyli w najtrudniejszą grę logiczną na świecie
źródło: AdobeStock
Ponad 20 lat temu Garri Kasparow, szachowy arcymistrz, przegrał pojedynek z komputerem. A kilka lat temu sztuczna inteligencja wygrała z chińskim arcymistrzem w go, czyli w najtrudniejszą grę logiczną na świecie

TECHNOLOGIA | Medycyna, asystenci głosowi, autonomiczne auta... Gdzie jeszcze pojawią się zaawansowane algorytmy? KATARZYNA KUCHARCZYK

Wydatki związane z rozwojem sztucznej inteligencji wzrosną w ciągu najbliższych trzech lat o ponad jedną trzecią – prognozuje firma analityczna IDC. Mocno rośnie również rynek internetu rzeczy (sieć połączonych ze sobą urządzeń) oraz analizy big data (dużych zbiorów danych). Trwająca pandemia jeszcze zwiększa zainteresowanie tymi technologiami.

Eksplozja e-commerce, popularyzacja pracy zdalnej i rozwój platform społecznościowych to pokłosie globalnego lockdownu i zapowiedź trwałych zmian. Modyfikacji uległy potrzeby jednostki, społeczeństwa i biznesu.

– W wyniku lockdownu wywołanego przez Covid-19 świat online i offline jeszcze mocniej się do siebie zbliżyły, osiągając niespotykany dotąd stopień integracji. Doświadczenia z pogranicza obu wymiarów zaczęły się przenikać – twierdzi Piotr Prajsnar, prezes firmy Cloud Technologies.

Wskazuje przykłady z globalnego rynku. Amazon wykorzystuje sztuczną inteligencję i big data do udoskonalania sieci sklepów stacjonarnych Whole Foods. Walmart z kolei robi coś całkowicie odwrotnego. Korzysta z wiedzy o klientach, jaką zgromadził, analizując ruch we własnych dyskontach stacjonarnych, by zbudować potężny supermarket online.

Dziś cała branża handlowa się zastanawia, jak reagować na zwiększone i nagłe wahania popytowe. To ogromne pole do popisu dla nowych technologii, m.in. zaawansowanych modeli sieci neuronowych, które będą...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Wydanie: 11698

Wydanie: 11698

Spis treści

Reklama

Nieprzypisane

Zamów abonament