Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza do naszego życia

01 lipca 2020 | Raporty RZ
Ponad 20 lat temu Garri Kasparow, szachowy arcymistrz, przegrał pojedynek  z komputerem. A kilka lat temu sztuczna inteligencja wygrała  z chińskim arcymistrzem w go, czyli w najtrudniejszą grę logiczną na świecie
źródło: AdobeStock
Ponad 20 lat temu Garri Kasparow, szachowy arcymistrz, przegrał pojedynek z komputerem. A kilka lat temu sztuczna inteligencja wygrała z chińskim arcymistrzem w go, czyli w najtrudniejszą grę logiczną na świecie

TECHNOLOGIA | Medycyna, asystenci głosowi, autonomiczne auta... Gdzie jeszcze pojawią się zaawansowane algorytmy? KATARZYNA KUCHARCZYK

Wydatki związane z rozwojem sztucznej inteligencji wzrosną w ciągu najbliższych trzech lat o ponad jedną trzecią – prognozuje firma analityczna IDC. Mocno rośnie również rynek internetu rzeczy (sieć połączonych ze sobą urządzeń) oraz analizy big data (dużych zbiorów danych). Trwająca pandemia jeszcze zwiększa zainteresowanie tymi technologiami.

Eksplozja e-commerce, popularyzacja pracy zdalnej i rozwój platform społecznościowych to pokłosie globalnego lockdownu i zapowiedź trwałych zmian. Modyfikacji uległy potrzeby jednostki, społeczeństwa i biznesu.

– W wyniku lockdownu wywołanego przez Covid-19 świat online i offline jeszcze mocniej się do siebie zbliżyły, osiągając niespotykany dotąd stopień integracji. Doświadczenia z pogranicza obu wymiarów zaczęły się przenikać – twierdzi Piotr Prajsnar, prezes firmy Cloud Technologies.

Wskazuje przykłady z globalnego rynku. Amazon wykorzystuje sztuczną inteligencję i big data do udoskonalania sieci sklepów stacjonarnych Whole Foods. Walmart z kolei robi coś całkowicie odwrotnego. Korzysta z wiedzy o klientach, jaką zgromadził, analizując ruch we własnych dyskontach stacjonarnych, by zbudować potężny supermarket online.

Dziś cała branża handlowa się zastanawia, jak reagować na zwiększone i nagłe wahania popytowe. To ogromne pole do popisu dla nowych technologii, m.in. zaawansowanych modeli sieci neuronowych, które będą...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11698

Wydanie: 11698

Spis treści

Reklama

Nieprzypisane

Zamów abonament