Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza do naszego życia
TECHNOLOGIA | Medycyna, asystenci głosowi, autonomiczne auta... Gdzie jeszcze pojawią się zaawansowane algorytmy? KATARZYNA KUCHARCZYK
Wydatki związane z rozwojem sztucznej inteligencji wzrosną w ciągu najbliższych trzech lat o ponad jedną trzecią – prognozuje firma analityczna IDC. Mocno rośnie również rynek internetu rzeczy (sieć połączonych ze sobą urządzeń) oraz analizy big data (dużych zbiorów danych). Trwająca pandemia jeszcze zwiększa zainteresowanie tymi technologiami.
Eksplozja e-commerce, popularyzacja pracy zdalnej i rozwój platform społecznościowych to pokłosie globalnego lockdownu i zapowiedź trwałych zmian. Modyfikacji uległy potrzeby jednostki, społeczeństwa i biznesu.
– W wyniku lockdownu wywołanego przez Covid-19 świat online i offline jeszcze mocniej się do siebie zbliżyły, osiągając niespotykany dotąd stopień integracji. Doświadczenia z pogranicza obu wymiarów zaczęły się przenikać – twierdzi Piotr Prajsnar, prezes firmy Cloud Technologies.
Wskazuje przykłady z globalnego rynku. Amazon wykorzystuje sztuczną inteligencję i big data do udoskonalania sieci sklepów stacjonarnych Whole Foods. Walmart z kolei robi coś całkowicie odwrotnego. Korzysta z wiedzy o klientach, jaką zgromadził, analizując ruch we własnych dyskontach stacjonarnych, by zbudować potężny supermarket online.
Dziś cała branża handlowa się zastanawia, jak reagować na zwiększone i nagłe wahania popytowe. To ogromne pole do popisu dla nowych technologii, m.in. zaawansowanych modeli sieci neuronowych, które będą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta