Czarny Vaclav i inni
ANDRZEJ K. KOŹMIŃSKI
Czarny Vaclav i inni
Latem tego roku w prasie czeskiej głośno było o tarapatach finansowych Vaclava Fishera, właściciela biura podróży Fisher SA, obsługującego ruch turystyczny linii lotniczej Fisher Air, większościowego udziałowca jednej z czołowych czeskich agencji reklamowych oraz biur podróży Fisher w Polsce, Słowacji i na Węgrzech. Jego przypadek jest typowy: znakomicie ilustruje kategorię przedsiębiorczości kluczową dla rozwoju gospodarczego, zwłaszcza w krajach pokomunistycznych, gdzie nie ukształtowały się potężne spółki publiczne o przewadze rodzimego akcjonariatu prywatnego. Ze względu jednak na skalę sukcesu i aktywny udział w życiu publicznym (niewolny od elementów obyczajowej i politycznej sensacji: był pierwszym senatorem niezależnym Republiki Czeskiej niekryjącym w dodatku skłonności homoseksualnych), Czarny Vaclav - bo tak go nazywano, ponieważ nosił czarne ubrania - stał się osobą sławną i swego rodzaju symbolem czeskiego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta