Euro 2012, czyli jakoś to będzie
Tylko dwa ośrodki treningowe zamiast sześciu, niedokończona druga linia metra i obwodnica autostradowa, dworce kolejowe jak w PRL. Czy tak będzie wyglądało miasto podczas Euro 2012? Eksperci biją na alarm, a urzędnicy nie tracą dobrego samopoczucia
Warszawa chce przez najbliższe pięć lat wydać blisko 11,5 mld zł na inwestycje, które zmienią wizerunek miasta przed Euro 2012 – np. domknąć obwodnicę Śródmieścia, skomunikować lotnisko z centrum, wyremontować trzy linie tramwajowe, zbudować centralny odcinek drugiej linii metra, stadiony Legii i Polonii.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma zrealizować inwestycje za 5,5 mld zł. Kolejny 1 mld zł mają wydać lotniska Okęcie i Modlin. PKP natomiast chce wyremontować dworce Wschodni, Zachodni i Stadion.Urzędnicy przez dwie godziny opowiadali wczoraj o przygotowaniach inwestycji, zabezpieczenia medycznego i zapewnieniu bezpieczeństwa na Euro 2012. Tymczasem UEFA w ostatnim raporcie zakwalifikowała Warszawę do grupy bardzo wysokiego ryzyka. Bo jest nim obarczona niemal każda budowa (dziś głównie na etapie koncepcji i projektów).
Według ekspertów, są znikome szanse, że kibiców dowiezie na mecz druga linia metra. Terminy tej inwestycji są tak wyśrubowane, że obala je...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta