Markowe wódki zdobywają polski rynek
Polacy kupują najwięcej Finlandii na Świecie. W 2008 r. jej producent planuje zwiększyć u nas sprzedaż tej wódki o 20 proc. Chce wykorzystać modę na drogie alkohole.
W 2007 r. Polacy kupili 7,2 mln l Finlandii, o jedną czwartą więcej niż rok wcześniej – podała w najnowszym raporcie amerykańska firma Brown Forman, właściciel fińskiej marki. Na nasz kraj przypadło blisko 30 proc. jej światowej sprzedaży, która zwiększyła się o 19,6 proc. Dzięki tak szybkiemu wzrostowi sprzedaży Polska umocniła się na pierwszym miejscu wśród krajów, gdzie dostępna jest ta wódka.
– Zwiększyliśmy przewagę nad zajmującymi drugie miejsce Stanami Zjednoczonymi – mówi Bibianna Konieczna-Sano, dyrektor marketingu Brown Forman Polska. Finlandia jest liderem wśród wódek sprowadzanych do Polski z zagranicy. Natomiast w całym segmencie rynku premium – do którego oprócz wódek importowanych zaliczane są także drogie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta