Atrakcyjne szarganie klasyki
Piotr Czajkowski „Dama pikowa”. To przedstawienie udowodni polskim widzom, jak mylne mają wyobrażenie o rosyjskim teatrze operowym
Zwykliśmy uważać, że Rosja jest ostoją inscenizacyjnego tradycjonalizmu, co nie jest wszakże stwierdzeniem prawdziwym. Najważniejsza scena – Teatr Maryjski w Sankt Petersburgu – pod kierownictwem Walerego Giergiewa od niemal 20 lat odgrywa ogromną rolę w świecie. Jeździ z przedstawieniami na zagraniczne tournée, jest atrakcyjnym partnerem w koprodukcjach dla londyńskiej Covent Garden, nowojorskiej Metropolitan czy paryskiego Theatre Chatelet. Zaprasza wybitnych twórców ze świata, poszukuje rodzimych artystów potrafiących inscenizować klasyczne dzieła w nowoczesny sposób.
Odwieczny rywal Teatru Maryjskiego – moskiewski Teatr Bolszoj – przespał w pewnym momencie szansę, by w równie atrakcyjny sposób zaistnieć poza Rosją. Ale i on nie chce być uważany za ostoję konserwatyzmu, czego dowodem choćby kontrowersyjna premiera...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta